Danmark

22. marts 2013

Det er 16 år siden: Alarmklokken, der vækkede debatten om dansk undervisningsstandard

Filed under: Culture, Danmark, Education, folkeskolen, Free Speech, Science, skoler — Tags: , — Jørn @ 17:02

SKOLEN ER GÅET BAG AF DANSEN – derfor er der konflikt

Den grimme ælling – og svanerne:

http://www.fskg.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=94:den-grimme-aelling-og-svanerne&catid=37:andreartikler&Itemid=67

Læs Hening Fonsmarks banebrydende bog ‘Kampen mod kundskaber’ (1996) – den skærer ind til benet og er bund-saglig og overlader intet til tilfældighederne:

http://www.fskg.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=69

Prøv lige at se om Jean-Jacques Rousseau spiller en rolle:

http://www.lilliput-information.com/economics/deja.html

Ingen løsning vil findes: Færdighedskulturen er endelig forladt, og Reformpædagogikken og Metodefriheden er fortsat i højsædet, så målet er at gøre eleverne til gode, harmoniske og lykkelige mennesker (‘en stor bid’) med Viden og Kundskaber i anden eller tredje række, så der sker intet andet end, at det bliver lidt dyrere og fortsat meget ringere.

Supplement: http://www.lilliput-information.com/economics/skole/index.html   http://www.lilliput-information.com/economics/lep.html

Udviklingen mod nulpunktet har været kendt i flere årtier

Eleverne behandles som dyr

Adfærdsvanskelige og psykisk syge sluger skolebudgetterne

Skoler stempler kloge børn som socialt handicappede

På vej et helt forkert sted hen

7 kommentarer »

  1. At folkeskolen ikke dur, er oplagt. Børnene lærer ikke det mest fundamentale, så nu vil socialisterne, der om nogen har æren for folkeskolens forfald gøre noget afgørende anderledes – De vil holde børnene i skole hele dagen.

    For nu at tage den fra politikernes stærkt ubegavede ende: Det vil være en forbrydelse mod børnene. I forvejen er de mange omklamrende ”tilbud” til børnene stærkt skadelige, og med de ny idéer er der tale om en fuldbragt forbrydelse, for børn har brug for at være fri for de voksne. De har brug for at være sig selv – at kede sig – at lave ”ulykker” – at udvikle sig.

    Det ved socialisterne godt, men de vil ikke give slip på muligheden for at gøre børnene helt ens. At hjernevaske dem til at blive gode socialister. Endelig kan ”hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære” blive helt implementeret. Menneskene kan iklædes socialismens grå enhedsuniform uden fare for, at de er forskellige under uniformen. Som om Danmarks dødsdom ikke for længst er skrevet.

    I min barndom havde vi en sort skole. Den var delt i de bogligt dygtige og de andre. Det var ikke optimalt, men det gav en nogenlunde optimal indlæring på begge spor, da undervisningen på alle måder kunne tilpasses eleverne. Alle fik lært, hvad de kunne.

    En anden ting, der var anderledes dengang, var disciplinen. Der var ro i klasserne. Bordene stod i rad og række vendt mod tavlen, og var man ikke forberedt, så faldt hammeren, og altid med forældrenes samtykke. Skolegang var en gave, som de ikke havde fået i nævneværdigt omfang, og deres børn havde at være taknemmelige.

    Nå – men alt det er nedbrudt, og så sættes dødsstødet ind. Og gudhjælpemig også med de blå socialisters velsignelse.

    Kommentar af Børge — 23. marts 2013 @ 13:52

  2. Du har ret, nu fik de dem endelig indfanget og trukket dem væk fra forældrenes fejlagtige indflydelse.

    Jeg kan oplyse at flere uafhængige førstehåndsvidner klart beskriver seminarieuddannelsen i dag som en art farce i stilen ‘Gæt og Grimmasser’, hvor alle de smarte, virkelighedsfjerne pædagogiske metoder gøres til ét stort teoretisk miskmask med især skyldig inddragelse af sindelagsteori, diskursteori o.lign. Diskursteoriens indsigter anvendes til at blotlægge oprindelige diskurser (idealer/koder). Diskursorden betegner totaliteten af diskursive praksisser indenfor institutioner eller samfund og deres indbyrdes forhold.

    Man lærer at lave børnene om efter ideologien, man modtager i langt mindre omfang undervisning i og formidling af gyldige og brugbare færdigheder. Her er også kilden til de mange afvigende og såkaldt psykisk syge skolebørn.

    Post- eller transmodernister, der også styrer hvad der skal læres på seminarierne “udtrykker stor tvivl om muligheden for nå til universielle objektive sandheder, afviser kunstigt skarpe modsætninger og finder fornøjelse i den iboende ironi især i sproget og livet”. Blandt fakkelbærerne for 68-generationens sindelagsteorier skal især fremhæves Jürgen Habermas, Herbert Marcuse og andre repræsentanter for den sindelagstotalitære Frankfurterskolen. Men senest er grundlaget udvidet betydeligt med bl.a. Foucault, Derrida, Lyotard, Rorty, Haraway, and Cixous.

    Vor korte version: Ideologisk teoretiserende cirkelsnak på bekostning af viden og færdigheder. Ingenting er og alting flyder frit og er lige godt bortset fra holdningen, der kan bringe dig mod eller væk fra de videregående godkendelser.

    Flere skoler foretrækker i dag lærere, der ikke har frekventeret et seminarium.

    Kommentar af Therese — 23. marts 2013 @ 16:28

  3. […] Skolen er gået bag af dansen – med adgang til at læse hele historien bag […]

    Pingback af MARXISME: ET SAMFUND DER SKAL OPLØSES I SIN GRUNDVOLD BRUGER VORES SKOLE, MED MARXISMEN INDFØRT BRUGES DEN KINESISKE MODEL | Danmark — 11. december 2013 @ 23:34

  4. […] Skolen er gået helt bag af dansen […]

    Pingback af PIND PLANLÆGGER SKAM FLERE NOBELPRISER TIL DANSKERNE | transeurabia — 8. december 2017 @ 09:42


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s