Danmark

Det var helt galt allerede for 15 aar siden

I serien : Glemmer du, så husker vi alt

LÆRER-NØDRÅB:

VI MAGTER IKKE INDVANDRERNE

Opsigtsvækkende rapport fra Gasværksvejens Skole

på Vesterbro i København

1. april 2008

Af Per Michaelsen, Ekstra Bladet 29.2.1992

Lærerne er afmægtige i deres forgæves kamp for at integrere indvandrer- og udlændingebørnene. Mange elever sætter koranen over det danske system og foragter de kvindelige lærere. Undervisningen vanskeliggøres af manglende danskkundskaber.

Det er konklusionen i en opsigtsvækkende rapport om Gasværksvejens Skole på Vesterbro i København, som lærerrådsformanden Merete Hammer har udarbejdet sammen med sine kolleger og sendt til undervisningsminister Bertel Haarder (V).

Der er 72 procent fremmedsprogede elever på Gasværksvejens Skole, der dermed er top-scorer i København, hvor mere end hver femte elev er indvandrer- eller flygtningebarn. Det er et nødråb, lærerne nu udsender, idet de ikke længere kan magte situationen på deres skole, hvor disciplinen truer med at gå i opløsning og uddannelsesslum er blevet den triste kendsgerning.

Gasværksvejens Skole har ingen danske elever fra børnehaveklassen til og med 4. klasse. Når de fremmedsprogede som seksårige kommer ind i børnehaveklassen, kan de ikke tale dansk og udtrykker sig som tre-årige. Og da de som regel ikke omgås danske børn på skolen eller i fritiden, udebliver den naturlige indlæring i det danske sprog og begrebsverden.

“De gældende læseplaners niveau kan ikke nås, grundet manglende dansk-kundskaber”, siger rapporten.

ISLAM OVER DANSK LOV

“Udover de rent indlæringsmæssige problemer har vi gennem flere år haft vore “små kampe” omkring svømning, badning/idræt og deltagelse i lejrskoler. Disse er oftest opstået grundet elevernes og forældrenes påberåbelse af og henvisning til Koranen.

“Disse henvisninger, samt sætten den islamiske tro over det danske system, ses at være tiltagende, således at de større elever tit udviser manglende disciplin og efterrettelighed, især over for kvindelige lærere. Dette har haft en afsmittende virkning på de mindre elever, der nu ret tidligt udviser den samme holdning og foragt”.

I løbet af de sidste 5-6 år har skolen kørt to store og kostbare projekter for at inddrage forældrene i skolens integrationsarbejde – men denne indsats er slået fejl. Rapporten kritiserer forældrene for “uvidenhed, ligegyldighed og dovenskab.”

Lærerne skriver videre:

“a) Forældrene går ind på skolen for aggressivt at øve selvtægt i form af fysisk afstraffelse af

andres børn.

b) Igen og igen bruges/misbruges islam som loven over dansk lov. Religionen træder hele

tiden frem som en hindring for en rimelig integration/assimilering.

c) Ingen besked til skolen ved fravær, manglende betaling af klassefoto, søger børnenes

kontor, selv om de ikke holder jul, manglende samarbejde omkring deres børn, et

samarbejde som i meget prekære situationer kunne have “reddet” deres barn. Udeblivelse

fra lejrskole, erhvervspraktik m.v.”

EN UMULIG INTEGRATION

Udover de mange problemer med indvandrer-børnene har skolen i de sidste 3-4 år fået henvist et stort antal flygtningeelever som ikke blot møder op på skolen med store psykiske traumer men også er “totalt blottet for fornemmelse for almindelig adfærd i større og mindre grupper”.

“Vi mener ikke, at vi fremover kan acceptere, at Dansk Flygtningehjælp indkvarterer flygtninge i en bydel som Vesterbro. Det er en umulig integration, som ikke er til gavn for indvandrereleverne og de få danske elever, men slet ikke for flygtningeeleverne selv.”

Rapporten konkluderer, at den koldske/grundtvigianske metode med frivillighed og medansvar ikke fungerer. Selv om forældrene ustandseligt bliver “mødt på mere end halvvejen”, reagerer de med at fordre yderligere forståelse, overbærenhed og støtte, selv om dette er vist dem i overflod”.

“Der kan ikke være tvivl om, at tiden er inde til at stille krav. Ingen indvandrer er vel så ringe, at man ikke kan stille krav til ham/hende, konkluderer rapporten.

——————————————————————————

Andelen af fremmede børn i Københavns skoler er 1995 vokset til over 25%. I følge kultursociolog Eyvind Vesselbo vil denne andel i år 2000 være vokset til 35-40%. Pr. 1995 er ca. 50% af børnene i Københavns skolers første klasse fremmed­e.

——————————————————————————

For godt ti år siden indskrev Birte Weiss sine to

børn på Den Classenske Legatskole. De skulle have

været indskrevet på Gasværksvejens Skole. –

Kilder: 1) Kjeld Antony, lærer på Gasværksvejens Skole. 2) Berlingske Tidende.

——————————————————————————

Danske skoleelever!

Desto flere fremmede børn jeres lærere kan få ind i

de danske skoler, desto flere penge og stillinger kan

jeres lærere få til sig selv! S, SF, Det Radikale

Venstre og Enhedslisten er interesse-partier for de

interesse-grupper der tjener milliarder på

indvandringen.

—————————————————–

Seneste nyt!

Gasværksvejens Skole er 1996 brudt sammen og nedlagt.

Der var kun 6 danske børn tilbage.

De tilstande der beskrives i nærværende breder sig i

danske folkeskoler. Læs f.eks. artiklen i JP-København 8-

7-2000: ‘Sønnen blev mobbet ud af skolen – fordi han var

hvid!’

——————————————————————————

Danske skolebørn diskrimineres:

Jyllands-Posten 9-2-1996:

Skoleinspektør Olav Nielsen, Humlehaveskolen, Odense:

“En palæstinensisk pige på seks år, der er lynende godt begavet og godt støttet hjemmefra, får jeg tre gange så mange ressourcer til som en dansk elev, der er tidligt skadet på grund af omsorgssvigt. Og jeg får det alene på grund af hendes sorte hår og brune øjne.”

——————————————————————————

“Mine børn gik i kommuneskole, men jeg kunne jo også sagtens. Jeg boede i Søllerød. Jeg lægger ikke skjul på, at hvis jeg boede på Vesterbro, og mine børn skulle gå på Gasværksvejens Skole, så ville jeg i stedet sende dem i privatskole.”

Jytte Iuel (SF)

JP-Hovedstaden 19-10-1995

——————————————————————————

SKOLEBORGMESTEREN i København, Per Bregengaard

(Enh.listen), sender sine to børn i den meget eksklusive

privatskole Bording Friskole.

Kilde: JP-København 8-1-1998

——————————————————————————

Hver tredje lokalpolitiker i København sender sine børn i

privatskole:

Bjarne Petersen (SF),

Hanne Dahlerup (Soc.dem.),

Inger Marie Bruun-Vierø (Rad. V.),

etc. etc. etc. etc. etc. … … …

Kilde: JP-Hovedstaden 19-10-1995

——————————————————————————

TUBERKULOSE

LUNGE-TUBERKULOSE breder sig i Danmark. Ifølge

Lungemedicinsk Afd., Bispebjerg Hospital, er smittekilden især

unge udlændinge. I Københavnsområdet er TB-forekomsten 300 %

af landsgennemsnittet. TB-forekomsten blandt udlændinge i

Danmark er 15-20 gange over danskernes. Siden 1988 er TB-

forekomsten blandt udlændinge i Danmark tredoblet.

Kilder: TV-Avisen marts 1994;

TV2/Lorry marts 1994;

Søndagsavisen/Weekend 27-3-1994

TB-forekomsten i Danmark er på ét år steget med 25 %.

Kilde: Lungemedicinsk Afdeling,

Bispebjerg Hospital / TV2/Lorry 7-2-1995

Stadig flere TB-tilfælde er af den uhelbredelige multi-resistente type.

Kilde: WHO /Jyllands-Posten 11-3-1996

Antallet af tilfælde i Afrika er vokset med 300%

DR-teksttv 1. april 2005

http://www.lilliput-information.com/udta.html

——————————————————————————

Indvandringen er en tidsindstillet

bombe under Vesteuropas folk.

ILO-Information, april 1990

——————————————————————————

Skal vi have flere mord, flere ildspåsættelser og mere vold?

Hvad mente danskerne om multi-danmark for 12-15 år siden


Se noget der er meget værre:

Meget stærke og veldokumenterede supplementer, der indeholder alt som behandles i Fitna og meget mere til i forståelsen af, hvad der foregår:

What The West Needs To Know

1 kommentar »

  1. […] Det var helt galt allerede for 15 år – nu er muligvis for sent […]

    Pingback af Bertel Haarder RASER - Humlehaveskolen, Odense, fri for joeder eller fri for perker? - Det maa staa hen, naar efterfoelgende vi laeser TV2-TTV « Danmark — 7. januar 2009 @ 12:23


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar