Danmark

13. august 2015

KOLDBRAND KURERES FORTSAT IKKE MED LAVENDELOLIE


iod

Alt langtsigtet i Danmark er katastrofalt forsømt – og der

er ingen udsigt til, at det kan ændres under dette system

Gruppeeksamen og individuel bedømmelse kommer lige straks tilbage uanset den formelle behandling af skoleproblemer her op til seneste overenskomstforhandlinger. Det er simpelthen latterligt. Man afviser og kæmper imod kendsgerningerne i den falske forestilling at ideen om lighed derved gøres til virkelighed; ligheden som ide rider de ledende som en mare. Det er psykisk sygdom, en massepsykose, der befordrer lighedsmyten, hvis ikke den er et skalkeskjul for magtsyge, helt eller delvis. De tilsyneladende mest grådige kører uanfægtet videre uanset set deres egne løgne udadtil, fordi de går ud fra de har vundet og intet står til at kunne reddes.

 

11. april 2005 oplyste TV2-Nyheder, at 57 pct. af de folkeskolelærere, der underviser i faget dansk i Folkeskolen, ikke havde valgt danskfaget i uddannelsen på seminariet, og tilsvarende gør sig gældende for 97 pct. af dem, der underviser i naturfag og teknik.

 

Det sidste fører til at kvalifikationer i fysik, kemi og biologi ikke kan opbygges på laveste niveau. Intet er ændret til det bedre de seneste 10 år.

 

11. marts 2011: Vi kan oplyse at flere uafhængige førstehåndsvidner klart beskriver seminarieuddannelsen i dag som en art farce i stil med TV-programmet ‘Gæt og Grimmasser’, hvor alle de smarte, virkelighedsfjerne pædagogiske metoder gøres til ét stort teoretisk miskmask med især skyldig inddragelse af sindelagsteori, diskursteori o.lign. Diskursteoriens indsigter anvendes til at blotlægge oprindelige diskurser (idealer/koder). Diskursorden betegner totaliteten af diskursive praksisser indenfor institutioner eller samfund og deres indbyrdes forhold.

 

Man lærer at lave børnene om efter ideologien, man modtager i langt mindre omfang undervisning i og formidling af gyldige og brugbare færdigheder. Her er også kilden til de mange afvigende og såkaldt psykisk syge skolebørn. Nøgleordet er ‘Eksperimental-Psykologien’:

 

20 pct. af ressourcerne i skolevæsenet brugtes (2007-2008) på specialundervisning. D.v.s. opimod 10 mia. kr. gik til at rette op på adfærdsvanskelige og psykisk syge børn (2007-2008). Disse fylder mere og mere i skolebudgetterne, skrev Jydske Tidende 13. april 2008. Nu er såkaldt ‘inklusion’ blevet indført, hvor alle problemerne samles i skoleklassen.

Næstformand i Danmarks Specialpædagogiske Forening Helle Ingstrup Munk-Hansen, der selv underviser på Tinglev Skole, oplyste i 2008 at for 10 år siden dengang havde de 10 sådanne elever på skolen. I 2008 havde de 50.

Post- eller transmodernister, der også styrer hvad der skal læres på seminarierne “udtrykker stor tvivl om muligheden for nå til universielle objektive sandheder, afviser kunstigt skarpe modsætninger og finder fornøjelse i den iboende ironi især i sproget og livet”. Blandt fakkelbærerne for 68-generationens sindelagsteorier skal især fremhæves Jürgen Habermas, Herbert Marcuse og andre repræsentanter for den sindelagstotalitære Frankfurterskolen. Men senest er grundlaget udvidet betydeligt med bl.a. Foucault, Derrida, Lyotard, Rorty, Haraway, and Cixous.

 

Vor korte version: Ideologisk teoretiserende cirkelsnak på bekostning af viden og færdigheder. Ingenting er og alting flyder frit og er lige godt bortset fra holdningen, der kan bringe dig mod eller væk fra de videregående godkendelser.

Flere skoler foretrækker i dag lærere, der ikke har frekventeret et seminarium.

 

Grundskolen, Gymnasiet og kompetencerne livstruet

 

Primo april 2005 oplyste DR-teksttv, at 30 pct. af folkeskolelærernes arbejdstid går med at undervise børnene. Og det er fortsat gældende i 2012, meldte en af kanalerne for nylig.

Hollandske 9 årige skoleelever undervises dobbelt så meget til den halve pris.

Den situation er skabt af adskillige skolelove og overenskomstaftaler gennem flere årtier siden “Den Blå Betænkning” satte derouten aktivt gang efter Den Anden Verdenskrig. Men det startede meget højere oppe end på skole- og seminarieniveau og langt tidligere, og afgjort ikke ved en tilfældighed, og det blev efter betænkningen videreført igennem henved 50 år her til lands, både med såkaldte liberale og mere formelt socialistiske initiativtagere som nyttige idioter blandt de politisk topansvarlige. Tidligere redaktør, cand. mag. Henning Fonsmark har i to bøger, udgivet på Gyldendal, ‘Historien om den danske utopi’ og ‘Kampen mod kundskaber’ henholdsvis 1990 og 1996 beskrevet denne udvikling knivskarpt med kendsgerninger. Det startede med at livets basisværdierne formelig skulle ændres (med diskursteorier). Forældrene var ikke egnede, hvis de ikke antog de samme nye værdier. Det er blot effekterne af 68’ernes idepolitik, der nu træder tydeligt frem.

 

Én af de værste i 2012 kom i august : I Weekendavisen leverede litteraturvidenskabsstuderende Leander Møller Gøttcke følgende: For nylig efter fem års studier på Københavns Universitet en illustrerende beretning om det faglige niveau og eksemplificerer med, at han blev ringet op af en tredjeårs danskstuderende, som han har kendt siden barndommen: “Hun ville stille mig et par spørgsmål, inden hun skulle til eksamen, blandt andet om, hvorvidt (Søren) Kierkegaard var kristen. Da jeg spurgte, om hun nogensinde havde læst noget af Kierkegaard, svarede hun uden skam, at det ville hun helst undgå, hvis hun kunne.”

 

Viden og kompetencer skal i front:
Skal Danmark have en chance i disse år med virksomhedsudflytning og øget konkurrence fra lavtlønsområderne, skal der satses helhjertet og konsekvent på viden og kompetencer, der kan bringe os hurtigt i front i den vestlige verden. Arbejdskraften til at tage sig af en voksende ældreandel i befolkningen vil aldrig blive et problem. Den næstfarligste udvikling vi overhovedet har været inde i nu i to generationer er gymnasielærernes egen reproduktion af egne irrelevante (in)kompetencer, der langt hen ad vejen ikke er business-relevante, hvis vi skal overleve som civiliseret nation. Det står ikke bedre til i Folkeskolen, men her må vi satse centralt på dansk, engelsk, tysk, matematik, biologi, økonomi, data og historie, fordi det ikke kan lade sig gøre at udskifte store dele af lærerstaben her og samtidig finde en udviklings-befordrende erstatning, der gør eleverne egnede til det nye gymnasium. Oveni har man uanfægtet af en uvidende/uoplyst vælgerbefolkning, der forsat tror på fremskridtet, fortsat en uhæmmet indvandring fra lav-IQ-områder i Sydvestasien, Mellemøsten og Afrika. Dette katastrofale projekt i tillæg bringer naturligvis velfærdssamfundet til opløsning samtidig med, at landet bringes til økonomisk kollaps. Der er redegjort udførligt og korrekt herfor i http://www.lilliput-information.com/Europa-drives-til-Selvmord.pdf, der omhandler samme perspektiv for Norge, Tyskland, UK og Danmark

 

Landet er blevet forrykt indrettet:

I områderne ‘undervisning’, ‘sundhed’, og ‘social omsorg’ var der i 2001 (i følge Velfærdskommissionens rapport, ”Velfærden kommer ikke af sig selv”) officielt ansat 630.000 svarende til lige knap 22 pct. af den samlede arbejdsstyrke. Det var i 2001, og der er afgjort ikke blevet færre. Omkring 2011: I Danmark falder antallet, der udbyder sig på arbejdsmarkedet år for år med ca. 30.000, men folketallet stiger 20.000-25.000 år for år. Allerede dette synes nok lidt mystisk ved første blik på et vestligt land. 1. januar 2011 var 662.951, ledige, udstødte eller førtidspensionerede, d.v.s. ca. 25,6 pct. af hele arbejdsstyrken.

VIDSTE DU AT I 2013 VAR MERE END 2,9 MILLIONER PERSONER ENTEN PÅ OVERFØRSELSINDKOMST ELLER OFFENTLIGT ANSAT UD AF ET FOLKETAL PÅ LIGE GODT 5,6 MILLIONER?

Et sådant samfund er dømt til undergang, og var det før den såkaldte velfærd indførtes. Og det er det egentlige problem – når der bortses fra at manglende reproduktion får befolkninger til at uddø, når det fortsætter, er der et skarpt hjørne mere. Et velfærdssystem som det danske er mest truet, fordi det næsten udelukkende er opbygget på skattefinansiering og en såkaldt, helt urealistisk og påtvunget kollektiv kontrakt fra generation til generation. Tilmed byggede velfærdssystemet fra begyndelsen på underskud fra generation til generation p.g.a. fejlantagelsen/myten om forbrug skaber vækst. Når den danske velfærd er næsten fuldstændig skattefinansierede pengeoverførsler og offentlige tjenesteydelser, d. v. s. ydelserne er en privat rettighed og finansieringen af overførslerne og ydelserne skattefinansieret kollektiv, så går det rigtig galt.

Baggrunden for og resultatet af velfærdssamfundet, som ingen borgere havde bedt om.

—————————–

‘Koldbrand kureres ikke med lavendelolie’ er: Niccolò Machiavellis svar til fyrsten i bogen ‘Fyrsten’ af Niccolò Machiavelli:

Fyrsten er en politisk lærebog af den florentinske embedsmand og politiske teoretiker Niccolò Machiavelli. Oprindeligt kaldet De Principatibus. Den er skrevet i 1513, men først publiceret i 1532, fem år efter hans død.

3 kommentarer »

  1. […] 2015: KOLDBRAND KURERES FORTSAT IKKE MED LAVENDELOLIE […]

    Pingback af Stor frafald på de hårde videregående uddannelser – og Søren Pind kommer ikke til at have indflydelse på niveauet der | Danmark — 8. marts 2018 @ 19:43

  2. […] 2015: KOLDBRAND KURERES FORTSAT IKKE MED LAVENDELOLIE […]

    Pingback af Stor frafald og man studieskift på de mest krævende uddannelser – Søren Pind kan ikke gøre meget ved det | transeurabia — 8. marts 2018 @ 20:14


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s