Danmark

23. juni 2007

Skolerne skal igang med CO2-indoktrineringen


Et bedrag uden sidestykke

http://www.mim.dk/Global+opvarmning+og+vindmoller.htm :

”Skoleopgaver om global opvarmning og vindmøller

Både miljøministeren og ministeriet har modtaget mange henvendelser om skoleopgaver vedrørende global opvarmning og vindmøller…” […]

”…Link om globalopvarmning (mit: bl.a.):

På miljøstyrelsens hjemmeside under http://www.mst.dk/Klima/

kan I finde information om de danske og internationale bestræbelser for at mindske CO2-udslippet samt nye undersøgelser om hvordan vi i Danmark kan tilpasse sig os klimaforandringer.

Undervisningsportalen EMU 

kan du under natur og miljø finde forslag og materiale til undervisningsforløb om bl.a. klimaproblematikken…”

Kommentar herfra:

At menneskeskabt CO2 ingen betydning har for en eventuel temperaturstigning på kloden og at stuntet stammer fra en fejlagtig gennemført korrelationsanalyse, hvor den afhængige og den uafhængige variabel er blevet forbyttet, så en nonsens-sammenhæng desværre påvises, betyder ikke så meget.

Sonia

9 kommentarer »

  1. Det er ikke helt usandsynligt at vi mennesker har forårsaget en ekstra global opvarmning, men det er langt fra så enkelt som politikere og medier fortæller.

    Men at belemre sagesløse skolebørn med global opvarmning tilsat lærerens skyldfølelse på vores andres vegne synes jeg også er at gå over stregen.

    Men mon ikke børnene finder på at kalde miljøministeren “Connie Hedetur” til gengæld?

    Kommentar af Jens Hansen — 23. juni 2007 @ 23:14

  2. Hvad du hænger din sandsynlighed på m.h.t. menneskepåvirket global opvarmning, oplyser du ikke.
    F.eks. CO2 fra mennesker eller fra noget menneskene har skabt udgør mindre en 0,5 promille af al CO2, der i øvrigt er betingelsen for liv og naturlig vækst sammen med O2.
    Desuden er det temperaturen bestemt af solaktivitet, vanddamp bestemt af havenes aktivitet, nogle gange med 30 års forsinkelse der påvirker CO2-mængden – ikke omvendt.
    I Middelalderen havde vi en meget varm periode og bare i 1700-tallet havde vi en meget kold periode.
    Der var hverken industri, træfældninger, overfiskning og affald i byens parker…for der var ingen industri og ingen parker dengang.
    Vi vil have kendsgerninger, vi vil ikke tro på løgn, som de magtfulde kan bruge til at snørre de svageste sjæle med, og dernæst alle, når det gentages og gentages.
    Sonia

    Kommentar af Sonia — 24. juni 2007 @ 08:21

  3. Jeg er sådan set ikke uenig, men der er vægtige argumenter på begge sider, og kun de færreste har nok et overblik. Derfor støtter jeg mig til Lomborg som ikke afviser drivhusteorien, men blot anbefaler at vi forholder os rationelt til den og ikke går i panik sådan som jeg synes at både miljøministeren og oppositionen herhjemme gør.

    Derfor er jeg helt enig i at man ikke skal fylde skolebørn med miljøhysteri, i stedet bør man bruge tiden på et fag som fysik, så børnene bliver i stand til at beskæftige sig med emnet senere, måske endda nogle vil vælge at gøre det professionelt.

    Og drivhuseffekten kan meget vel blive en realitet i fremtiden, hvis verdens energiforbrug tredobles indenfor de næste 50 år. Tænk f. eks. på alle de penge vi i tidens løb har betalt for olien, og som i øjeblikket bl. a. investeres i kolossalt energislugende projekter i dele af mellemøsten: TV viste engang et alpinskianlæg i Dubai som det måske mest ekstreme eksempel.

    Kommentar af Jens Hansen — 24. juni 2007 @ 12:01

  4. Hvor om alting er, hvis du kender lidt til korrelation, som man tyer til, når der ikke findes selvstændigt, deduktivt videnskabeligt grundlag at konkludere på – såfremt materialet har funktions-natur -, og du har set følgende i sin helhed:
    http://thepiratebay.org/tor/3635446/The_Great_Global_Warming_Swindle_2007_(XviD)
    (modtages med bl.a. Azureus)
    så behøver du hverken Lomborg eller (filmen:) “Forklædt som Fattig”, der bl.m.a. beretter om de mest forurenende arabiske lande, som har dispensation fra Kyoto m.v. sammen med ulandene, hvoraf de sidstnævnte åbentbart skal forhindres i at udvikle sig.
    <strong>Hele Vestens elite er besat</strong>; det er sandelig ikke blot den danske miljøminister og den danske opposition. Det er et narreværk sat i system for at samle magten i verden.
    Man går ret om eller modtager ikke bevillingerne til forskning i de berørte videnskabsgrene.
    Pave Innocens III slog ganske vist flere ihjel, men bedraget har dimensioner, der tåler sammenligninger med hekseforfølgelserne fra 1300årene.
    Sonia

    Kommentar af Sonia — 24. juni 2007 @ 14:52

  5. børn er små

    Kommentar af ko — 19. november 2007 @ 10:33

  6. […] Skolebørnene er nemmest […]

    Pingback af Menneskeskabt C02 - el-prisen plus afgift - DK og Florida, USA « Danmark — 4. februar 2009 @ 22:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s