Danmark

28. november 2006

Flere Problemboern, naturligvis


2 ud af 3 lærere mener, at de har flere problembørn end for 15 år siden. Børnene er bl. a. mindre sociale, med egoistiske, mere selvoptagede, mere rodløse og mere forvirrede og hel del mere.

Det er Scharling Research, der har undersøgt holdningen blandt et angiveligt repræsentativt udsnit af landets folkeskolelærere. Undersøgelsen er bestilt af Ugebrevet Mandag Morgen og af Folkeskolen, der er lærernes eget fagforeningsblad.

Hvis man hermed mener, at have påvist at lærernes magtesløshed, der bl.a. fører til at undervisningen bare indstilles og børnene intet lærer, er noget, der specielt skyldes børnenes forældre, så må vi herfra i hvert fald melde hus forbi. Også børnenes forældre gik i den forkerte skole med repressiv tolerance opfundet af sindelagsapostlene, der også var ideologer for 68-er-generationen. Det blev til det modsatte af at drage op, drage op i lyset med opdragelsen.

Det er blevet kendetegnende for skolelærere at nære en evig tilbøjelighed til at give forældrene skylden, for selv at slippe for kritik. Det er dog helt forkert, for skole, medier og hele den anerkendte tidsånd hersker over forældrenes psyke og adfærdskodeks i dag. Selvstændig tænkning hørte mere til i anden halvdel af det 19. og første halvdel af det 20. århundrede.

Men udviklingen af “sociale dyr” startede meget tidligere end Bubber, Anders Lund Madsen og Godmorgen Abe; de var blot villige aktører. USA blev overtaget før Den Anden Verdenskrig og udviklingen speciel i Danmark tog sin spæde begyndelse med reformpædagog Sofie Rifbjergs “bibel” på området (Klaus’ faster).

Intet har været overladt til tilfældighederne, men ikke andet end én enkelt magtfuld generation af magthavere i det synlige har ansvaret for det udførende tilintetgørelsesarbejde i praksis.

Mao-citat: “Giv mig en generation af børn, og jeg skal erobre verden”

Skolen er brudt sammen: https://danmark.wordpress.com/2006/05/29/folkeskolen-er-brudt-sammen/

Hele historien: http://www.lilliput-information.com/skole/index.html

Sonia

6 kommentarer »

  1. […] med sine nedladende bemærkninger. Metoden udspringer af magthaver-metoden hentet fra psykologien “Repressiv Tolerance”. Selvfølgelig er hun hverken bedre til at læse, tolke eller fremstille statistik end for eksempel […]

    Pingback af Politidirektoer Hanne Bech Hansen har os bekendt ingen saerskilte kundskaber i statistik. Det kniber saagar med rentesregning og forholdstalsregning i et par taenketanke og afgjort i Justitsministeriet « Danmark — 31. januar 2008 @ 10:43

  2. […] bemærkninger. Metoden udspringer af magthaver-metoden hentet fra psykologiens/sociologiens “Repressiv Tolerance”. Selvfølgelig er hun hverken bedre til at læse, tolke eller fremstille statistik end for eksempel […]

    Pingback af Politidirektoer Hanne Bech Hansen har os bekendt ingen saerskilte kundskaber i statistik. Det kniber saagar med rentesregning og forholdstalsregning i et par taenketanke og afgjort i Justitsministeriet « Danmark — 9. februar 2008 @ 22:46

  3. […] View […]

    Pingback af All Posts on http://Danmark.Wordpress.com « Danmark — 17. marts 2009 @ 23:45

  4. […] blev allerede for fyrre år siden pustet op med den dengang nye reformpædagogik begyndende med den repressive tolerance på europæisk jord. Vi har beskrevet det hele i næsten alle detaljer: Hvor ideerne stammede fra, […]

    Pingback af Manglende respekt fører til at omkring halvdelen af skolelærerne har ønske om at skifte job | Danmark — 18. juli 2013 @ 22:55

  5. […] bemærkninger. Metoden udspringer af magthaver-metoden hentet fra psykologiens/sociologiens “Repressiv Tolerance”. Selvfølgelig er hun hverken bedre til at læse, tolke eller fremstille statistik end for eksempel […]

    Pingback af Politidirektoer Hanne Bech Hansen har os bekendt ingen saerskilte kundskaber i statistik. Det kniber saagar med rentesregning og forholdstalsregning i et par taenketanke og afgjort i Justitsministeriet | Danmark — 2. august 2014 @ 22:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s